Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

14 April, 2012

Rekemended Tuk Tuk Driver @ Cambodia :-)

Oklah sebab ada yang request contact number driver tuktuk di cambodia, saya akan bagi info di sini ya?



SIEM REAP

Sepanjang di Siem Reap, kami menggunakan khidmat tuk tuk bernama Salim dan abangnya Nasir.  Jadi kepada sesiapa yang nak pergi sana... saya tersangat-sangatlah rekemenkan mereka.. siap sponsor mineral water & ikut saja mana kita cakap ekeke.  Mereka tersangatlah baik.  Mereka boleh berbahasa Melayu & English.

 Saya, abe nasir & salim  :-)


Jadi, boleh call @ emel sahaja.  Kalau emel tu, cepat je dorang balas.  Walau korang emel kepada Salim, tapi yang membalasnya ialah abang sayang iaitu abe nasir (tiba-tiba je pulak jadi abg saya) :P
Kalau dorg tak reply, report kat saya, nanti saya ketuk kepala dorg hihi.




 Call card Salim & Nasir

Nanti korang bagi itinerary & mereka akan quote berapa ;-)

Selain dari itu, korang juga boleh hire tuk tuk 2orang sepupu mereka iaitu:




PHNOM PENH
Di Phnom Penh agak sukar sebab kami main aci redah aje cari tuk tuk + di Phnom Penah mahal sikit.  Hari terkhir kami dapat driver tuktuk yang gila-gila peel & memang aku terhibur jadi aku minta nombor mereka.  Korang boleh lah call mereka ye?  Harga pun agak reasonable :D


·         NIM (+855 0773 12804)
·         (+855 0888 444675) – yang ni tak sempat tulis nama tapi both ni macam kamceng aje.

   Saya harap entry ni dapat membantu.
   Saya tidak dapat apa-apa komisen, cuma mau promote seikhlas hati saya :-)

8 comments:

  1. bagus ko ni...

    begitu detail entri berjalan....

    eh ko nak tau?? insyaallah aku gi vietnam May nanti.... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abistu kdg2 bila aku baca travelog org lain pastu tak cukup info.. bengang gak aku,
      baik supe takyah cite hehe.

      Makkk oi ibu ngandung nak gi vietnam.
      Holiday @ ikut opis hubby ko?
      Lepas ke naik flite weh?

      Delete
  2. tak tau bila la nak ke sana....kena tunggu Haiqal besar dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila beli tiket mmg buleh la ke sana, selagi tak tiket mmg lah tak tau gi bila keke.

      Ooo kalu bawak bdk kecik pyh jgk, pergerakan terbatas :-)

      Delete
  3. terima kasih atas info tuk tuk ni... kita dah hire salim dah cuti malaysia ritu.. sgt berpuas hati..

    ReplyDelete
  4. Salam all beloved
    My name is Safy
    I am Tuktuk driver service Siem Reap of Cambodia.
    We are Muslim driver and we are cousin.....
    You can connect me by my.
    http://Facebook.com/safy.sen
    Email:tuktukangkorsafy@yahoo.com
    (+855)097 905 1515

    Mr Safy Angkor Wat

    ReplyDelete
  5. Asalamualaikum dan salam suci kepada puan blog Nor Dekdaa.
    puan Dekdaa kami mintak tumpang lalu r tumpang promot sedikit blog kami.
    kami baru buat siap my blog.
    Saye nampak my cousin and my brother promot kt sini. and are they a lot guest bring all day all night.
    Kaka punye blog memang hebat...ada perkat hidayah dari Allahsubhanahuwataala.
    saye Name Shafii ly.saye seorang pemandu tuk tuk juge.
    kami boleh per cakap 2 bahase English ngan Malaysia and little Thailand.
    kalau tuan puan ter minat my tuk tuk boleh la booking me by Email
    Email: pee96@yahoo.com
    FB:Shafii Ly.

    ReplyDelete
  6. Salam. Terima kasih atas entry ni-last minute berjaya contact salim thru email utk sewa van ke angkor and tonle sap, with reasonable price alhamdulillah. Sayang utk ke airport mula2 kami janji nak van juga tp tiba2 pagi tu tuktuk yg sampai dan agak lewat, saspen juga. katanya van rosak tapi alhamdulillah selamat juga sampai ke airport on time. Pengajarannya mungkin baik kalau ada beli simkad sana utk mudahkan perhubungan-kami depend on whatsapp dan email guna wifi je so agak terbatas dan delayed komunikasinya mgkin. Overall berpuas hati dan recommended juga utk pengangkutan di siem reap, for muslims especially mkn pun senang and mmg best alhmdulillah, so thx again for this recommendation dan smoga anda dirahmati, amiin :) -aaa

    ReplyDelete