Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

15 October, 2012

Prihatin: Madrasah Qmaruddin, Siem Reap


Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
Dengan rendah dirinya, saya ingin mencari penyumbang untuk sekolah agama iaitu Madrasah Qamaruddin Al-Islamiah, Kg Stengmai, Siem Reap & Masjid An-Nikmah, Siem Reap.
(gambar kredit kepada saudara Nasir, seorang driver tuk tuk di Siem Reap yang banyak membantu saya mencari info mengenai kehidupan di sana).

Madrasah Qamaruddin Al-Islamiah, Kg Stengmai, Siem Reap

Saya akan ke kemboja pada 11-17 November 2012 ni (untuk kali ke-2 pada tahun ini).
Pergi sebagai traveller, bukan sukarelawan tapi atas dasar kemasyarakatan, saya sekadar mengambil sedikit masa untuk membuat kerja amal menghulur derma/bantuan kepada penduduk Islam di sana.
Jadi kepada sesiapa yang berminat @ secara sukarela untuk memberi sumbangan bolehlah la berhubung dengan saya :-)

Pelajar pelbagai peringkat umur

Info sekolah:  mempunyai 166 pelajar.
Jumlah guru:  2orang sahaja (lelaki)
Umur pelajar:  6-18tahun
Sesi:  Pagi & petang

Serba kekurangan, hanya buku / muqaddam & pensil? 

Sumbangan yang diperlukan:  alatulis, alat bantuan mengajar, dana (boleh request samada untuk saya beli @ hulur dana ni kepada pihak madrasah terus).

Ustaz (tengok dalam laci meja.. juga tiada apa-apa alat tulis.. kesian) :-(

Ingatlah, andai memberi walau sebatang pensil @ waima $1 itu sudah cukup membuatkan mereka tersenyum :-)
Semoga sumbangan anda diberkati & diberi ganjaran olehNya.

Masih kekurangan alatulis (sumbangan peribadi, saya beli sikit-sikit demi sedikit).. sesiapa yang berminat untuk menambah alatulis, boleh la pos kepada saya.  Need more:  pen, pemadam, gam, pembaris, pencil box (kat mydin only RM4.20 for 12packs), gunting, pengasah pensil @ apa-apa alatulis.

Jika ada pertanyaan, boleh juga emel:  deidaa@gmail.com
Akaun Maybank:  1640 1696 9083 (Nor Afida binti Mohd. Noor)
Tarikh tutup penerimaan sumbangan adalah pada 3 November 2012 (Sabtu) kerana saya akan bertolak ke Kuala Lumpur pada 9 November 2012 (Jumaat).

Untuk Masjid An-Nikmah, Siem Reap.  If berminat, boleh sumbang barang contohnya seperti sejadah, tasbih, telekung :-)
Sekiranya ingin menyumbang duit, sila nyatakan samada ingin sampaikan duit itu kepada madrasah @pun ingin saya belikan alatulis / ibadah.
Tapi saya lebih refer anda belikan alatulis / ibadah terus & pos kepada saya :-)

*notakaki* kos luggage untuk membawa barang ini ke Cambodia,  akan ditanggung oleh saya sendiri.

(maaf, saya tidak pandai untuk mengarang ayat skima.. saya harap ayat saya ni jelas menunjukkan maksudnya) :-)


1 comment:

  1. Hi kak,
    Saya baru email kak, tolong check & reply as soon as possible. Thank you! (:

    ReplyDelete