Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

04 August, 2013

Shopping Raya Dgn Anak Tiri (opsss Step Daughter)

2 Ogos 2013 (Jumaat).
 Effa dgn kucim bucuk aku :D

Jumaat lepas for the 1st time keluar dengan step daughter aku (sebut ANAK TIRI mcm tak best lah pula hehe), setelah 4bln ++ kawen.  Bukan senang nak jumpa budak-budak ni, waima dengan abahnya sendiri pun susah nak jumpa (paham-paham sendiri la ye!).
Mimi (9thn), Mira (7thn) & Effa (3thn).
Abahnya, mira & mimi dalam keta nak gi sopping kat Billion (orang kaya buleh la soping kat PAVILLION ahaks)
Ingat aku tak berdebar + tak takut ke nak jumpa budak-budak ni?
Takut sebab budak-budak tu benci aku & tak buleh terima aku eheheh patut aku le yang rasa gitu kan tapi tak rasa pung!
Mira majuks sebab dia nak pensil warna!
Selepas solat jumaat, berlari-larian la budak-budak tu naik ke tangga umahku, tetiba ter'stop' lari bila tengok aku.
Terkejut kot tengok ada orang lain duk dgn abah dia huhu tapi aku tapi dorang dah tau le aku dah kawen dengan abah dorang & aku just say HIII.. NAIK LA! Aku pulok yang berdebor kehkeh.  Tapi budak-budak tu sengih-sengih je.
Kami ok jeeee.. ada yang makan hati ke?  kehkehkeh!

Tak sampai 15menit, mesra alam dah budak-budak tu dengan aku:D  Masa ontheway ke Billion nak shopping baju raya tu... MAMA  NYA PULAK CALL,  lepas tu dapat sms BAHASA 'INDAH' DARI BELIAU (Dengki ke aku meriba anak dia???!!!.. kuang kuang kuang!) & perlu tak aku tunjuk sms itu kat next entry?  Opsss!
Effa sudah penat, siannn!

Sampai je Billion terus suruh budak-budak tu pilih sendiri baju yang dorang suka.
Mimi teragak-agak nak pilih (takut kena marah gamaknya heheheh).
Lama juga la kat kids department tu, tawaf hampir 2jam jgk lah!  Kasi puas hati budak-budak.
 Budak tecit yg sengih manjang :D
Happy dengan hasil shopping
Lepas tu gi stationery department pulak, tgk jam dkt 6pm dah tapi banyak lagi tak sempat beli so balik dululah sebab budak-budak pun dah letih (akupun letih daaaa... rasa penin-pening lalat erkkk).
Abam cakap budak-budak tu panggey aku UMI tanpa disuruh.  Aku pun tak suruh, otometik kuar dari mulut dorang.  Heeee :D
Abahnya sendiri yang susun hasil shopping, excited kan? :P

Balik tu, abahnya pulak yang excited snap gambar shopping raya hehe.
Layankan je la kan?!  Budak-budak pun excited tengok barang yang kami belikan kat KL aritu.
 Ehem... KAMI OK JEEEE!  Kenapa, tak percayaaaa?! :D

6.35pm mimi mintak inai suh pakaikan.. erkkk mana sempat?  Kita gi bukak pose dulu!  6.50pm gerak ke Restoran Mustaqim di Mulong untuk berbuka pose.  Booking siap-siap dgn menu.
Mimi tengok semua gambo-gambo dalam tablet aku termasuk gambo kawen abahnya dengan aku ehehe.

Menu tu, budak-budak ni pileh sendiri.  Mula-mula mira cakap nak AIR STRAWBERRY.  Errr spontan aku cakap EH, MANA ADA AIR STRAWBERRY.. KAT CAMERON HIGHLANDS ADA LA!  Pastu abam bisik "AIR BANDUNG LE TU!"  oOOOook paham :P
Lepas berbuka,balik umah atok nenek dorang. 9pm janji nak antor dorang pulang.
8.55PM abahnya anto budak-budak tu kat PETRONAS, aku tak ikutle... NAK CARI NAHAS? :D
Tunggu je la kat umah MIL dulu.

Uhuks bila buleh jumpa lagi dengan budak-budak ni hmmm :-/

NOTAKAKI:  AKU BUKAN TIPIKAL STEP MOM YANG KIJAM & BUKAN TUNJUK BAIK DENGAN BUDAK-BUDAK TU SEPERTI YANG DIKATAKAN.. AKU TAK RETI BERLAKON.. SORRY!  :P :P :P


26 comments:

  1. D.O.B mereka pn menarik...
    mimi 10.10.04
    mira 10.05.06
    effa 06.04.10

    no 10 adalah pilih mereka.... sb abahnya 2x5=10 hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ops sori abam.. tertukar dengan BUDAK TU lah pulak kakakakak!

      Pandai cucuk teh tubik 10hb kehkehekh larikkk!

      Delete
  2. apa2pn terima kasih byk2 kerana sudi melayan kerenah anak2 saya tp anak awk juga kn... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokleh oyat anak saya.. nanti ada ore mengamuk kat heheheh!
      taktau la bilo buleh jupo lg key? serik doh dio tu bekali :P

      Delete
  3. ala mnja2 lawan2 comment pulak dgn abamnya.dekda aunty tengok ok ja.dgn budak2 tu. comei2 la.nanti bila jdi anak dara msti segak2 punya lah...tak rugi buat baik dgn budak2 tu.budak2 nak jek senang ja kan? mesra dgn dia org..maka dia pun msra dgn kita...moga dekdaa terus jdi step mother yg baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eheheh kak, kitorg selalu lawan2.. bkn komen je.. kat umah pun lawan perang mcm ultraman tu hahaha (jgn pecaya, tipu je) :P
      Budak-budak tu mudah mesra dgn sesape kot.
      Kalau sy buat garang dgn budak2 ni, sure dorg pun tanak sbb gerun kan? :D

      Delete
  4. bayk hasil tangkapan....mesti budak2 tu suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak lagi lists dorang mintak tak sempat beli tu ;)

      Delete
  5. Alhamdulillah........ perkembangan positif. Satu permulaan yang sangat baik. Budak2 memang tak pandai menipu... Semua tingkah laku dan yang tergambar dekat wajah dia org semuanya ikhlas.

    Zaman moden ni ada lagi ke step mom yg perangai dia macam MAK BAWANG PUTIH BAWANG MERAH tu.... dah takder kot, semuanya dah open minded

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul... budak2 meme jujur.. ckp terus dari hati, takde nak selindung-selindung, lurus je.
      Orang tak berapa nak 'budak' jah pandai menipu + putar belit hehe.

      Rasanya ada je lg mak tiri yg macam BAWANG PUTIH BAWANG MERAH.. kalu takde, takde pulak masuk paper / berita psl child abuse by step mom / dad ni kan.
      Cuma tak berapa nak reveal je kot ;)

      Delete
  6. Best pulak kan tetiba ada anak instant dah besar2, hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best jgk.. sbb sebelum ni den tak berapa nak mesra alam sgt dgn budak2.. geram dlm hati jah, lyn lebih2 meme tak la hihi.
      (belajor sebelum lyn anak snd) :P

      Delete
  7. sweet je tengok akak dengan anak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak, tok ingat clear history kat pc su.. kantoiii :P

      heheh tq tq.

      Delete
  8. Cute nya yang paling kecik tu....So Umi nanti bakal anak yg lahir harap2 pada tarikh 10hb lah yer! Gituuuuu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr mcm tanak jah berkait dgn 10... aku banyak berkait dgn 3 weh hahahaha.
      (no. 10 bln besday bekas bini dia.. tak kuasa aku.. nanti dia kata aku tiru dia pulak kakakkaa).

      Delete
  9. sebelum g shopping terharu bila tgk ank2 bpakaian ala2 nk tido.... nasib baik ada baju lain.. terus tukar. hasilnya so sweet. tpancarlah d wajah anak semangat nk g jln2 & shopping..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe sj jah tu, nak suruh beli baju baru.. banyakkan collection.
      Kalu ikut hati sy, nak jah beli gaun ala2 burberry kat budak2 tu 1sorang sbb mimi pun berkenan kannnn.. tp apakan daya pikir 'ore tu'... mls eh sy, kalu dia tau saya beli, musti dia bakar terus kot baju tu, tak pun buat lap keta dia huhu.

      -bawak la tubik jalle sama2 lagi.. sy dok kesah pun- :D

      Delete
  10. dekda....effa tuh ade iras uols lah kalau tgk bebetul...semoga berbahagia sokmo...watpe gado2 kan..tarak untong right :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uhuhu aku susah nak meng'analisis' muka orang ni.
      So aku rasa mcm tak sama jah hahahaha.

      Aku tak gadoh dgn org, org jah cari gadoh :D

      Delete
  11. woohooo.. tak pe gep, jnji ko ikelas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu tak ikhlas, aku tak kuar ++ buat2 sakit+ memerap dlm bilek @ tak pun tak kasi budak2 ni dtg umah aku :P

      Delete
  12. Ibu tiri sekarang bukannya seperi ibu tiri zama bawang putih bawang merah. Kalau kita bertanggungjawab dan kasih pada mereka dapat pahala apa. Tahniah kerana dapat jadi ibu tiri yang ohsem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak semestinya juga... yang buruk tu kita tak nampak.
      Tengok2 je masuk paper "ibu / bapa tiri mendera anak tiri".
      Hehhehe.

      Tak ohsem pun.. jumpa pun 6jam je huhhuhuhu.

      Delete