Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

22 May, 2013

11hari piyed delay, hasilnya...

Piyed delay 11hari...
saya download PERIOD CALENDAR di tablet saya.
Senang untuk menentukan next period, waktu subur & ovulasi.
(tapi rasanya tak ML masa subur pun aritu terus lekat opsss!)

hasilnya.... ialahhhhh:
 postif walaupun samar (ye le.. baru delay 10 hari utk UPT dlm gambar ni~

20/5/2013 (Isnin) 6.10pg delay hari ke-10 buat test.. tadaaa kuar le 2nd line less than 1minute.
Sengih sorang-sorang.  Cepat-cepat bersiap & sebelum turun gi kerja, tunjuk UPT tu depan mata abam.  Dah la orang tu tengah syok duk tido hi hi hi.

Pastu abam cakap "awak, 50-50".. erkkk?!
Down saya taw abam cakap camtu sedangkan saya studi kat forum, samar ke blur ke sekalipun.. it means POSITVE!
Unless 2nd line tu keluar selepas 15minit, baru dikira evap line which is tak dikira POSITIVE hmm!

Tunggu jgk piyed dtg tapi tak mau pulak datang.. aishhh curios eh!
Tapi yang saya perasan:
  • Selera makan bertambah-tambah. 
  • Miss B sakit noksss... jangan le usik, buleh mendatangkan kemarahan tawww :P
  • Asyik nak terkucil.
  • Tido awal.. dulu tak jejak 12.30pg.. tak mau nya tido.  Sekarang 11pm dah ngantuks.  Jgn le sesekali abam masuk tido lambat.. mengamuk aiiii!  Tido sama-sama le.. mana buleh sorang masuk tido awal, sorang tido lambat?! 
  • Asyik nak majuks je.. errr tapi rasanya meme dah tabiat dari sebelum kawen lagi sikit2 nak majuks nghehe!
  • Panas- rasa boleh menggeletis lah atas katil tu kepanasan padahal kipas dah no. 5 hmmm
  • Manja terlebih kot he he he!  Takmo berenggang dengan abam walau 1minit (kalu buleh huhu parah kan?)
 Aisey dah rotate tapi tak jadik!
Doktor bagi slip ni pastu dia suruh gi buka buku merah kat mana2 klinik terdekat

Lepas tu semalam (21/5/2013- selasa) delay hari ke-11 dengan tak menyabornya, pergi Klinik Kesihatan Kota Bharu, doctor sahkan 6minggu (tapi tak rasa 6minggu.. rasa macam 3-4minggu je hihi).
Nurse tanya ada berapa orang anak dah?  Saya kata "belum ada.. saya baru kawen"
Sebenarnya saya sudah buat 2x test tapi tak bagitau abam pun yg 1st tu wahaha.
1st (plastic ONE STEP):  delay hari ke-6 pada khamis (16/5/2013) tapi mak oiii buleh tercabut mata ku sbb tersangat le samar 2nd line tu.  Tapi sape suroh buat 3pm?  Excited punya pasal, test kat ofis jgk kekeke.
2nd (plastic EASYSURE):  2nd line lebih terang kurang dari 1minit, buat pagi2 lepas bangun tido!

Dokto suruh bukak buku merah (bukan pasport ye kekekeek) di klinik berhampiran.
Hmm apa lagi.. klinik abam kija le kot kalu dia kasi.. senang skit nyusahkan dia eheheh!
Saya cite la 2009 dulu saya pernah operate cyst so doktor kata kalau dah tak ada cyst walau dgn hanya 1ovari.. insyaAllah tak ada apa2 effect.  Legaaaa den!  :-)

Balik tu abam cakap dia dah saspek sy peknen awl2 lagi sebab saya jadi mcm pelik.
Ish pelik sungguh dengan kenyataan abam.  Dah kalu saspek, apsal ckp saya 50-50?
Extra sensitif tawww time ni?  Hu hu hu.

Apa-apapun.. rasa macam tak caya lagi... "aaaa peken ke aku?  Sempat piyed 1kali jah lepas kawen.. tapi tak apa, rezeki, lagipun umur dah kertu, bkn muda lg" :-)
Betul kata opismet saya sorg tu "mintak2 la awk piyed 1x ni jah pastu terus peknen".. mak oii heheeh betul2 jadi :P
Dah set I'M PREGNANT kat android.
Dia kasi EDD 14/1/2014.
Dokto kat klinik kasi EDD 16/1/2014 uhuhu.
It's ok le.. tengah-end of january le saya bajet!

Untuk pada yang masih TTC.... usaha jangan putus asa ok?  Be positive.
Saya tak sempat nak TTC heheh.
Apa-apapun, doakan saya yang terbaik :-)

17 comments:

  1. alhamdulillah..dah rejeki uols..terima seadanya kan....semoga segalanya berjalan lancar n tak sabar nak tgk dekda jr...ihiks (over tau iols)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhahaah meme over la uolsss ni, tak penyabor sungguh :D

      tunggu la lagi 8bln.. junior itu juga akan mengkayakan AA sekali ahaks :P

      Delete
  2. Alhamdulillah... tumpang gembira utk mek gep! jaga diri elok2 ye ... klu baby nak kuar awal sket (hujung tahuun 2013) boleh la sebaya anak terkini kita ... kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq tq.. dulu control perot muncik sbb malu.. sekarang maleh dah aaa muncik pun muncik la, tak malu dah kekekeke.

      Ujung 2013? Uhuhu hrp2 nya ujung januari.. hahaha larikkkk! :D

      Delete
  3. Alhamdulillah..Tahniah dekdaaa..JM terlebih xcited nih heeeeeeee...jaga kesihatan tau :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aeheheheh rezeki awal :-)
      amboi awat excited tu? :P

      Delete
  4. tahniah Dekda... tumpang gembira gak... excited tgk org peknen..aku pon nak jugak!!..heheheh.. anyway take care..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.
      Haip haip... ko dah ada anak.. bg chance aku terberanaks dulu baru ko pulak hihi.

      Delete
  5. tahniah dekda...pasni jadi king in house lah, mintak jer pape, semua dapat, hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak nyampuk......... Queen in the house.... laaaaa, abam memey tetap King

      Delete
    2. Orga- ahahah jgn jd king control sudah :P

      Mystorypic- hahah betul tu.. queen musti dimanja2kan oleh king kan? :D :D :D

      Delete
  6. fuyohh.. 'pancutan melekat' tu namanye mekdaa.. tahniah.. usaha tangga baby tuuuu..ehHHee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu pancut tak melekat.. tak peknen la pulok kihkihkih.

      Delete