Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

24 September, 2014

SsssSssSss... Ularrrrr!

"awakkkk... awakkk.. ularrr...ada ulaarrr kat sakkoba... awakkk!"

Gile nebes aku! Menggigil tangan sambil tutup mulut.. udahle tengok ular depan mata..besau pulok tu!  Abam selamba je tanya?  "mana?  kat mana?  duk mana, besar mana?"  Hadoiii dah la aii tengah nebes hahaha.
Menyusup ke sana ke sini.. huish!

Abam gi intai2, takde.. cepat pulak makhluk tu menyorok.
Abam siap naik atas meja mengintai hahahaha.
Lepas 10minit suluh baru jumpa balik.. tengah melingkar kat bawah almari pulak.. haihhh!
Setelah lama berdisuki dengan ular tu, tapi takmo jugak keluar.. kita lanyak dia je la.. terpaksa!

Abam call pok long nya Irdina suh datang.
Pok Long suruh buat macam2 tapi saya tau abam takot jgk (hish aii lagi le takut.. yekkk!).

Sesambil tunggu Pok Long Irdina datang, mcm2 cara abam buat.
Suluh ular la (kompim2 lah tak kuar kan kekeke) / campak belerang la.. tapi tak mo jugak.
Setelah dipalu

Pastu Pok Long Irdina sampai.
Pergh dengan ganasnya Pok Long terus rapat kat ular tu hahahahah gila beraniii?!!

Pok Long amik galah tolong jolokkan, buh kerawat untuk umpan ular tu.
Sejam lebih jugak berusaha untuk kuarkan ular tu tapi still tak nak.
Susah betul nak 'berurusan' dgn makhluk tu.
Pok Long nya siap pegang lagi ular tu.. erkk yek geli!

Sudahnya makhluk tu tetiba jadi garang maka nak tak nak.. zassss aje le... abistu penat le takmo kuar-kuar jugak!
Palu pale dia terus.. tamatlah riwayat makhluk tu.  huhu takut aku!
Besar jugak kan ular sawa tikus ni?  Bintik2 tu ialah hujan turun rintik2 kekekek

Takut dia patuk Irdina je.. sian la anak aiii.
Aii pun takut gak.. erkkk!
Udah-udahla bertandang ke rumahku wahai ular :-(

3 comments:

  1. Masa akak duduk dengan nenek kecik2 dulu kat kampung, selalu jer ular masuk rumah. Rumah nenek pulak di tengah2 kebun getah. Maka dah naik lali rasanya dengan binatang liar nie.

    ReplyDelete
  2. eee...seramnya..nasib baik jumpa ular tu..ular apa tu dekdaa...geli dan takutnya

    ReplyDelete
  3. akak pun takut dengar...huhuhuuu...

    ReplyDelete