Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

08 September, 2014

Buat Report Polis Lagi!

AWAS.. ENTRY SEPARA PANJANG!
KALAU MALAS BACA, TENGOK VIDEO & GAMBAR JE SUDOHHH!  :P

Haaaa, ingat tak pada entry ni?
BELIAU KEMBALI... LUCUNYA! & NEKAD REPORT POLIS.
Ni kiranya sambungan kepada entry-entry tu la.

Kami gi buat report polis buat kali ke-3.
Kali ni atas nama abam sebab bawah tu untuk SESIAPA YANG BERKENAAN (senang le nanti nak dapatkan hak jagaan anak!).  Kalau report atas nama saya, tak boleh tuntut la sebab bukan anak kandung saya.
Bercekak pinggang uolss!
Pastu dia tutup pintu semata2 nak gi marah abam sentuh keta dia, padahal dia yg suruh abam amik anak-anak dari dlm kereta.. WADDEHEKKK?

Kesnya sebab PEREMPUAN SAIKO TU DATANG BUAT KECOH KAT RUMAH KAMI.
SIAP TENDANG PINTU RUMAH LAGI HOKKAY?!
Bila gertak nak report polis.. katanya MU REPORT LA NATE.. AKU TOK TAKUT PUNG!
Kak Ngah (baju merah) & Iffa (ditinggalkan tanpa selipar), mereka kelaparan.  Nasiblah saya beli kuih sebelum sampai umah.  Kak Ngah tengah ckp dgn Mak nya yg saiko itu.
Hansem jugak abam aku ni, patut la pempuan tu duk gila talak lagi opsss hahaha

Mula-mula saya nampak dia tu masa saya sampai di gate rumah, dia follow dari belakang, saya cepat-cepat naik rumah & kuncikan diri then saya call abam suh cepat sikit.. cakap punya selow supaya tak bagi PEMPUAN SAIKO TU DENGAR sekali bila dah tendang pintu sampai bergegar umah.. saya pun mengamuk juga.. MEMANG SAYA HILANG SABAR.. MACAM2 JGK LE SAYA KATA.. LAST SEKALI SAYA TANYA= MUNG NI GILO KO GAPO?  MU SAYE (SAYANG) KO FIZI LAGI KO?  KALU MU TOK SAYE.. MU TOK MARI SINI.. TOK PUAS HATI LA TU!

Datang rumah orang tak diundang.. semata-mata menuntut YURAN RM37 pergh!
Katanya AKU GUNA AIR LIUR PUN DAH DPT DUIT TAK MCM KO MISKIN TEPAKSA MENIAGA TEPI JALAN:  tp aku tengok takde pun keluar duit dari air liur dia kekekeke

Pastu dia membebel entah apa menda taktau...eiiii seriyus geram!
Oleh sebab saya tak buka pintu, dia siap gi rumah sepupu sebelah duk terjerit-jerit kat situ.
Oh maiiiii?  Sepupu sebelah rumah tu dah la tunggu masa nak terberanak + baru pindah sini, memang tak tahu langsung kes MINAH SAIKO ni.  Saya pun terus call sepupu tu minta call polis. Kebetulan abam pun sampai rumah tapi saya dah pesan la jangan amik Irdina lagi, kang tak pasal-pasal MINAH SAIKO tu buat apa-apa kat Irdina.
Udahlah bawak anak-anak.. tak pasal-pasal semua anak-anak meraung!
PEMPUAN SAIKO TU PUN TERJERIT-JERIT ALA-ALA KIKI.
Abam gi dokong anak bongsu dia.
Dia membebel apa menda tak tahu, sesambil pegang anak ke2 dia.
Lps marah-marah, sengih lepas tu GELAK.. GILO KO APO?!
Haiii dah nak balik ke?  Hp touch screen tapi nak berFB tak reti.. adoiii!

Time tu saya tak turun la, kang tak pasal kena penampo jepun hehe.
Udahlah dia marah abam sentuh kereta dia (masa nak amik anak dari dalam kereta), katanya TU KETO AKU.. BUKE KETO MU... amboi.. ABIS TU YANG KO DATANG BUAT TAHIKKKK KAT UMAH AKU BULEH PULAK kan?

Yang last sekali saya tak tahu dia bebel apa, dia blah!
Tinggallah anak ke-2 & bongsu kat kitorg tanpa meninggalkan sehelai baju.
Yang bongsu TIADA SELIPAR.
Hasil dari 'campak' anak di rumah kami.

Lps tu gi cerita kat sepupu sebelah rumah, dia sendiri pun kata MINAH TU NAMPAK LAIN MACAM, ckp pun mcm merepek-repek.
Memang betul, dia call.. cakap dengan anak ke-2 tu... bila MAMANYA NAK CAKAP DGN YANG BONGSU, SI BONGSU TAK NAK CKP PUN DGN MAMA DIA & TAK NAK BALIK PUN hihi!
Kasi dorg makan, mandi semua.  Nasiblah saya ada jual jugak baju budak beberapa helai, boleh la dorg pakai.. ada hikmahnya :-)
SURAT ADUAN kepada PENGARAH HOSPITAL / KETUA JABATAN DIA & MATRON

Abam 1aduan 3helai & saya 1aduan 5helai.
Esoknya dia masih sms katanya AKU NAK GELAK BACA REPORT KO, KITA TENGOKLAH NANTI SIAPA YG MALU!
Aik, dia yg dtg serang kat umah kita, kita pulak ke yg akan dpt malu sbb REPORT POLIS?
Mental tahap kritikal dah gamaknya PEMPUAN SAIKO ni heheh.
*KALAU SAYANG CKP JE LA SAYANG LAGI, TAK PERLU KOT BUAT MACAM ORANG GILA MEROYAN.  BARU KU TAHU ORANG GILA TALAK CAMNIH hehehe*\


7 comments:

  1. harap2 semuanya ok dah.. sabar yee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak akan ok selagi namanya dia hidup di dunia :p

      Delete
  2. takut saya baca dekdaa oi...nsib baik tk jdi apa kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita takut, dia tak takut!
      Kita tak apa2 tp anak yg diapa2kan.. cemanaaaa?

      Delete
  3. sabar ye dekdaa..jgn di layan sgt org mcm tu..hai..dulu ada gak baca kes dia SMS yg bukan2 pada dekdaa kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak layan pun JM.
      Dia je yg asyik khianat kami.
      Hari gaji haritu je duk bls sms dia sbb abam topup.. kalau tak, mmg tak bls le.
      Tp sekali balas.. kami kasi kaw kaw punya ayat punya..sbb tu dia marah kot hahaha.

      Delete