Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

08 April, 2014

Tabung Ayam?

Sape masih ada tabung ayam?
Masuk duit dalam tu &bila nak guna kena pecahkan?
Saya ada seketui, tu pun kwn bg tp saya tak guna la.. buat hiasan je hehe.
ex-officemate bg sempena besday saya yg ke-31, tak pernah buh duitpun.

Sekarang ada banyak tabung sebab kalau tak buat gitu, harus saya boros gile (nak-nak lagi masa duk kl dulu... adaaaaa je benda nak buat hehe).
Ni samada masukkan setiap hari @ bulan.
Kalau tiap2 hari tu, tetapkan berapa2 RM setiap hari.
Jarang2 sekali failed masukkan setiap hari.
Tabung dah bertingkek-tingket, tu pun saya rembat tabung abam yg dia tanak guna hehe!

Dulu ada 3 4 tabung je tapi sekarang sudah bertambah.
Buat atas inisiatif sendiri... lagipun orang bergaji kecik mcm saya kena buat camni.. lainlah gaji berkoyan-koyan lps tu harta pun tak tau nak campak mana, tak perlu kottt buat camni hehe.
Start buat dari kat KL tu lagi.
Devide untuk beberapa tabung.  Eloklah amik takaful utk Irdina dari kecik.

Sesetengah dari kwn saya jawab "aku tak gigih mcm ko nak buat tabung camni / aku mls buat cam ni / aku tak cukup duit nak buat camni / aku pernah buat camni tapi sekerat jalan je" dan mcm-mcm lagilah bila saya up gambar ni kat FB.  Err terpulang lah, maybe dorang ada cara mereka sendiri simpan duit kan?  :-)
Untuk lebih selamat, tolak terus saving Tabung Haji dari gaji.  RM300 utk saya & RM20 untuk abam.  Sejak 7 8thn lps masukkan utk arwah mami RM150/month, tapi ada orang tu tengah sedap2 guna duit tu sekarang.. opsss!

Untuk Tabung Haji Irdina start Mei ni & juga plan nak bg utk pengasuh saya yg jaga saya dari kecik tu. Tak salah pun memberi kepada orang yang memerlukan kan?  & ada lg tempat saya invest setiap bulan which is lambat le dpt duit kalau purchase.
Tabung atm untuk kanak kanak  - Image
Nak beli la 1 untuk Irdina, ala-ala ATM.. sekolah esok2 buleh dia cucuk sendiri je kekeke!

Ada 1taska di kelantan ni mmg bagus lah, ajar anak2 kecik bawak tabung setiap seorang & HARUS masukkan setiap hari.  Eloklah ajar gitu dari kecikkan?  Jangan dah kertu macam saya baru nak ada tabung harian kikikiki.

ORANG LAIN CEMANA?  :D

1 comment:

  1. Bagusnya tadika tu, didikan awal akan membentuk peribadi anak2. Akak tabik la sebab boleh dok menabung segigih tu.

    ReplyDelete