Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

09 March, 2014

Mengharapkan Keajaiban= #PrayForMH370

Saya tau berita MAS MH370 ni tenghari semalam kat umah family in law.
Start dari situ, mata & telinga memang dah terlekap kat semua berita sebab kalau boleh tak nak terlepas satu pun berita penting mengenai MH370 tu.

Walau tak seorang pun mangsa MH370 yang saya kenal,
saya tetap menumpang sedih.
Tersedar dari tidur je, mesti teringatkan cemana la agaknya nasib mangsa-mangsa tu?
Baca macam-macam version kat FB (saya takdak twitter).
Ada yang kata terhempas lah, kena curi la, dah selamat landing kat tempat rahsia la, dah hancur la.. ish macam-macam... ramai sungguh penyiasat yang belum tentu kesahihannya. b

Ada juga yang buat status tak sensitif perasaan keluarga mangsa.
Ada yang nak dipolitikkan, ada yang dilawakkan... er otak di lututkah?
(BODO PIANG EH PAKCIK NI!  HAPPY PULAK DIA KAPALTERBANG TERHEMPAS!  HUH!)

Walau apapun terjadi.. semua ketentuan Allah.. siapalah kita nak menunding jari sapa betul siapa salah (macam orang tuuu.... dendam sentiasa di hati!)
MASIH MENGHARAPKAN KEAJAIBAN BERLAKU!
SELAMATKANLAH MEREKA!

*saya salah seorang yang suka travel.  Kalau tak travel pun, saya mmg pengguna tegar flight (masa duk KL blk kg mmg dgn flite).  Dalam banyak-banyak kali naik flight, cuma 1kejadian scarry yang terjadi.  Dari KB-KL naik Airasia.  Flight langgar awan... bergegar-gegar flight tu.  Semua passanger cemas. Couple seat sebelah siap berpeluk... saya nak peluk sape, dah sorang-sorang kan?!  Ada pengumuman suruh pakai tali pinggang.  Tiba-tiba flight mcm terjunam sikit macam dari tingkat 3 ke ground floor.  Raca mcm nak tercabut jantung.. takut weh.  Ada makcik dah baca ayat-ayat... keadaan gawat beberapa minit sebab kes langgar awan je huhu.  Lepas tu back to normal.  Tapi still takut!!!   & 3 4hari lepas baru borak dengan MIL... dia kata takut naik flight, tergantung mcm tu je.. saya jawab ALAH BEST APA NAIK FLIGHT, BLH TENGOK BAWAH... huhuhu!*

12 comments:

  1. sama2 kita berdoa agar pesawat dijumpai...

    ReplyDelete
  2. Masih mengharapkan berita yang baik ya allah selamatkanlah. Pencarian masih d teruskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap-harap gitulah... berusaha tanpa jemu...

      Delete
  3. org yg takdak otak memang suka main2 kan benda yg tak patut... tak faham dengan kesedihan org lain. Moga ada keajaiban dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org2 gitu hidup dalam dunia dia sendiri.
      Tak kena batang hidung lagi, sedap la ckp mcm2 kan?

      Semoga cepat la jumpa MH370 tu..

      Delete
  4. sama la kak. su semalam pun siap mimpi ada sorang waris penumpang MH370 oyat penumpang tu hubungi kata dia selamat. harap2 mimpi tu betul. berharap nak dengar berita yang baik2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yo ko?
      Siap mimpi lagi tu.
      Betapa kita pun amik berat psl kejadian ni.

      Kalau masih selamat, pasti la penumpang2 yg beragama Islam tu pun berdoa supaya kita2 ummat biasa ni dibukakan mata utk napok kat mana MH370 ni...

      Delete
  5. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete