Bersama Selamanyaaa....

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

27 May, 2012

Susah kah untuk faham?

 (semua gambar adalah recycle.. tak sempat lah nak snap gambar baru!)

Kerja saya menuntut saya pulang lewat setiap hari,
mostly selepas 6.30pm.

Hari minggu saya overtime.
Kadang-kadang bos sms suruh pergi kerja on the spot ketika saya sedang enak tidur ketika hujung minggu hmmmm.

 Jadi saya fikir, susah untuk saya bertemu kawan-kawan.
Mereka mengajak saya keluar & apabila saya kata saya sibuk & TIDAK BOLEH BERJANJI.. mereka kata saya sememangnya SOMBONG.  


Mereka sukar untuk faham kerana saya hanya PENJAWAT AWAM  di mana orang hanya berfikiran tipikal- KERJA KERAJAAN MANA ADA KERJA, SELALU KELUAR MINUM, CURI TULANG, BERNIAGA, MENGUMPAT.


Saya tidak tahu bagaimana lagi harus terangkan yang sememangnya saya terlalu sibuk?  Bos sudah pulang tapi saya masih juga lagi terperap di pejabat.
Kadang saya fikir "nasib baiklah saya masih single, kalau saya sudah kahwin.. maunya kena hempuk kat laki" he he he.  Itu juga sebabnya saya takut untuk berkomitmen.

Tak tau sampai bila boleh bertahan.
Ikut hati, saya mahu resign, tetapi siapa mahu tanggung saya?


Entahlah labuuuuu :-( 

**entry ini berkaitan dengan kawan yang mengajak saya keluar tetapi saya sememangnya tidak punyai masa untuk itu walau hati kepingin sangat untuk bergembira- kawan yang kerja balik ontime memang tak akan memahami situasi diriku**

8 comments:

  1. well dear.. nak ikut cakap orang kita yang susah.. as long as u ok, then it's ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp takut juga bila selalu takjumpa, nanti orang pinggirkan kita ;-)
      Tp me ok jah so far.

      Delete
  2. no commitment - ai laike.. ehhee

    ReplyDelete
  3. Sabo aje lah.... dekdaa oiii

    ReplyDelete
  4. sabarlah dik. susah nak tukar mentaliti org yang masih beranggapan semua penjawat awam ni kerjanya goyang kaki , curik tulang jer...sabar je lah. kalau dia betul sahabat, insyaallah dia akan paham. kalau dia mula menjauhkan diri hanya sebab kita tak boleh keluar dengan dia maknanya dia bukan sahabat yang sejati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erm itulah masalah k. aida.
      Penat kita explain, tetapppp jugak paksa2 jumpa mlm pulak.
      Adus bila dah mlm baru balik, pastu nak kuar lepak2 pulak.. rasa ting tong otak saya pastu hehe.
      Dulu kat kl buleh la sbb 4.30pm je balik hehe skang sori.

      Mcm kak aida still ramai kwn2 yg memahami kan?
      Org2 yg bz cam kita je phm.

      Delete